niedziela, 1 grudnia 2013

Wood carving

Hey :)  time to catch up!!  Yupeee :D  Firstaval, as the title suggests, : wood carving.  Over the summer
I got in touch with a local masterpiece maker and learned some basic techniques of wood carving. It actually isn't as hard as I would have thought.  As long as you have the right kind of wood of course ;)  This is what I ended with at the end of my class and I must say I really didn't want to go back to Ireland. The atmosphere in the workshop was just so nice. The best thing to have is another person as much passionate about making as you are. You will understand what I mean when you will work with that kind of person ;)  Ok, back to the subject. Have a peep at those :) 


Cześć :) Czas nadrobić zaległości !!  Juhuuu :D  Na pierwszy ogień idą moje wypociny z drzewa. Podczas wakacji, pewien strasznie utalentowany i oddany swojej pasji cudotwórca nauczył mnie podstaw rzeźbiarstwa i oto co z tego wyszło. :)  Było trochę zachodu z tymi deskami bo były za ciężkie na bagaż więc musiałam czekać z niecierpliwością aż nas babcia odwiedzi i przy okazji nam je przywiezie. A więc nie narzekać że je wam pokazuję dopiero teraz! :]   Tak naprawdę to nie chciałam wracać. Fajnie było by zostać tam w warsztacie i rzeźbić dopóki by mi bokiem nie wyszło no ale cóż..
'Trudno' się mówi  :) 


The next "sculpture" is actually a candle holder. I guess you are wondering who the heck is that person? Well you would have never guessed that :)  its an ancient slavonic god worshiped some time BC.  Cool isn't it?  :]      I got my own carving chisels as well. I bought them recently but they still need a little bit of sharpening so i won't start too soon.

Ten na dole to tak naprawdę świecznik. Z każdej strony portret Ziemowita, bożka słowiańskiego który podobno był bogiem wojny i urodzaju.  Ja już sobie kupiłam dłuta tylko jeszcze muszę je naostrzyć. Zobaczymy co z nich będzie bo okazały się być o wiele większe niż wcześniej używałam. :) deska też już czeka :] 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz